واکنش آیت الله مکارم شیرازی نسبت به سخنان نخست وزیر ترکیه

ابزار تغییر فونت مطالب وبلاگ اختصاصی کافه وبنیاز این جمله در وبتون نمایش داده نمیشه پس لطفا پاکش نکنید

واکنش آیت الله مکارم شیرازی نسبت به سخنان نخست وزیر ترکیه

اخیراً نخست وزیر ترکیه گفته است که شیعیان دروغ می گویند و تهمت می زنند و تقیه می کنند! از ایشان سؤال می کنیم که شیعیان به چه کسی تهمت زده اند؟ به چه کسی دروغ گفته اند؟
 
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی امروز در جلسه پایانی درس خارج خود در سال 92 تقیّه را یک دستور قرآنی برای مسلمانان دانستند و تأکید کردند: اگر چنانچه در جایی ابراز عقیده خطر جانی و مالی مهم و ناموسی داشته باشد، قرآن دستور به تقیه داده است. (داستان مؤمن آل فرعون مشروحاً در قرآن آمده)
 
 ایشان با توجه به مصادیق تقیه در دنیای کنونی افزودند: دنیای امروز نیز پر از مظاهر تقیه است، لباس های رنگارنگی که سربازان جهت استتار در میدان جنگ استفاده می کنند و یا نامه هایی که با مهر محرمانه ارسال می گردد نوعی تقیه است بنابراین نباید گفت تنها شیعیان به این موضوع عقیده دارند.
 
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی سخنان نخست وزیر ترکیه و اتهام زنی وی نسبت به شیعیان را محکوم کرده و افزودند: اخیراً نخست وزیر ترکیه گفته است که شیعیان دروغ می گویند و تهمت می زنند و تقیه می کنند! از ایشان سؤال می کنیم که شیعیان به چه کسی تهمت زده اند؟ به چه کسی دروغ گفته اند؟
 
 معظّم له تأکید فرمودند: برخی از مقامات مصری هم مشابه همین سخنان را تکرار کرده اند و از شیعیان ایراد گرفته اند که شیعیان تقیه می کنند. به اینها باید تأکید کنیم که شما واقعاً مفهوم تقیه را نمی دانید، در حالی که خود غرق در تقیه هستند و این چنین اظهاراتی نیز نوعی قضاوت نادرست نسبت به شیعه است.
 
 ایشان خاطرنشان کردند: آنها بدون اینکه چیزی درباره عقاید شیعیان بدانند نسبت به آنها قضاوت می کنند و درباره توسل، شفاعت و زیارت قبور ائمه و مانند آن، بدون اینکه بدانند ماهیت اینها چیست؟
 
 معظّم له تأکید کردند: عقیده شیعیان را باید از خود شیعیان سؤال کرد نه از دشمنان شیعه.
 
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی فرمودند: نخست وزیر ترکیه سخن ناروایی گفته، چرا مقام اول یک کشور درباره مسأله ای که اطلاعی ندارد این گونه قضاوت می کند؟
 
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیّه دوم در روزهای 12 ، 13 و 14 فروردین تأکید فرمودند: باید حرمت این روزها را حفظ کرد البته شاد بودن در روزهای دیگر (به شرط مشروع و معقول بودن و همچنین دوری از گناه و اسراف) اشکالی ندارد ضمن اینکه باید از خرافات هم دوری کرد.
 
 ایشان همچنین با اشاره به مراسم خرافی چهارشنبه سوری، عنوان کردند: با همه هشدارها و توصیه های داده شده باز هم عدّه ای از جوانان وارد این مسأله شدند و به خودشان آسیب وارد کردند، برخی هم از این آب گل آلود سوء استفاده کردند تا به کارهای خودشان بپردازند.
 
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات کنونی جهان به ویژه جهان اسلام فرمودند: امیدواریم سال جدید سال اتّحاد و وحدت میان مسلمانان باشد.
 
 ایشان تصریح کردند: امیدواریم در سال جدید بتوانیم دست در دست هم به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کنیم چراکه الان فشار بر روی قشر محروم جامعه زیاد است و باید فکری به حال آنها کرد.
 
 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود در جلسه پایانی درس خارج فقه در سال جاری، از برخی مطالب رسانه ها و روزنامه های اصلاح طلب انتقاد کرده و فرمودند: بعضی از رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب مطالبی منتشر می کنند که فقط باب طبع عده ای است.
 
 معظّم له فرمودند: اینها خیال می کنند مملکت فقط تهران است و تهران فقط شمال تهران و باید مطالبی باب طبع آنها بنویسند.
 
 ایشان اضافه کردند: اینها باید به مناطق محروم و دوردست هم توجه داشته باشند که با چه مشکلاتی زندگی می کنند اگر بخواهیم خداوند عنایاتش را متوجه ما بکند، هم دولت و ملت همه باید به فکر افراد محروم باشیم.
 
 ایشان ضمن دعا برای حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی کشور تأکید کردند: همه باید برای حل این مشکلات با تمام وجود دعا کنیم و از خداوند بخواهیم که مسائل اخلاقی رعایت، مشکلات فرهنگی و اقتصادی حل شود.
 
لینک مطلب
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها: واکنش آقای مکارمآیت الله مکارم شیرازیخبر جدیدواکنش مکارم شیرازی ازسخن نخست وزیر ترکیهنخست وزیرنخست وزیر ترکیه
[ جمعه 1 فروردين 1393 ] [ ] [ سرباز ولایت ]
[ ]