انفجار اطلاعات

ابزار تغییر فونت مطالب وبلاگ اختصاصی کافه وبنیاز این جمله در وبتون نمایش داده نمیشه پس لطفا پاکش نکنید

انفجار اطلاعات

 
انفجار اطلاعات! نمی دانم چرا من از این تعبیر آنچنان که باید نمی ترسم و حتی چه بسا مثل کسی که دیگر صبرش تمام شده است از فکر اینکه جهان به سرنوشت محتوم این عصر نزدیک تر می شود خوشحال می شوم. نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید: « خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید » و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقتند مخاطب این سخن می یابم. «گریختن » مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند و اگر نه، مرگ یک بار، زاری هم یک بار.
. . . 
این همان دهکده ای است که در آن مردمان را به یک صورت واحد ، قالب می زنند و هیچ کس نمی تواند از قبول مقتضیات تمدن تکنولوژیک ، سر باز زند. 
این همان دهکده ای است که بر سر ساکنانش آنتن هایی روئیده است که یکصد و پنجاه کانال ماهواره ها را مستقیماً دریافت می کنند.
این همان دهکده ای است که در آن روبوت ها عاشق یکدیگر می شوند .
این همان دهکده ای است که در تلویزیونهایش دختران شش ساله را آموزش جنسی می دهند . این همان دهکده ای است که در آن گوسفندهایی با سر انسان و انسانهایی با سر خوک به دنیا می آیند .
این همان دهکده ای است که در آن دویست و چهل و شش نوع تجاوز جنسی رواج دارد . . . 
امّا عجب اینجاست که بازهم این همان دهکده ای است که در زیر آسمانش بسیجیان ، بر رملهای فکّه زیسته اند ، همان دهکدة جهانی که در نیمه شبهایش ماه ، هم بر کازینوهای لاس و گاس تابیده است و هم بر حسینیة دوکوهه و گورهایی که در آن بسیجیان از خوف خدا و عشق به او گریسته اند .
دنیای عجیبی است ، نه ؟!
سید مرتضی آوینی / مقاله انفجار اطلاعات استخراج شده از کتاب رستاخیز جان صفحه ی 117


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: مقالهانفجار اطلاعاتكتاب رستاخيزجان شهيد آويني
[ جمعه 22 فروردين 1393 ] [ ] [ سرباز ولایت ]
[ ]