جنك عايشه و حضرت علي ع توسط منافقين نبود

ابزار تغییر فونت مطالب وبلاگ اختصاصی کافه وبنیاز این جمله در وبتون نمایش داده نمیشه پس لطفا پاکش نکنید

جنك عايشه و حضرت علي ع توسط منافقين نبود

عایشه برای جنگ با امیرالمومنین رفت یا برای اصلاح امور؟؟؟(بنابركتب اهل سنت)
فرزندان عایشه مدعی هستند که جنگی در کار نبوده و بهانه های زیادی میاورند به عنوان مثال : عایشه برای اصلاح امت رفته بود ولی منافقین جنگ را به راه انداختن و یا میگویند برای خونخواهی عثمان خروج کرد .. 
اما ما در این پست ثابت میکنیم که این جنگ با طرح نقشه قبلی بوده و قصد قتال با خلیفه وقت مولا علی علیه السلام را داشتن ..
طبرى با سند معتبر نقل مى‌كند كه فتنه‌گران جمل، قبل از حركت از مكه، با یكدیگر مشورت كردند و گفتند كه ما به جنگ على علیه السلام خواهیم رفت:
طلحه و زبیر، بعد از كشته شدن عثمان چهار ماه در مكه ماندند. ابن عامر در آن جا به دنبال مال دنیا بود، یعلى بن أمیه همراه با اموال زیاد و چهار صد شتر به آن جا آمد. همه آن‌ها در خانه عائشه جمع شدند و نظر دادند و گفتند: ما مى‌خواهیم به سوى على برویم و با او بجنگیم. برخى از آن‌ها گفتند: شما طاقت مردم مدینه را ندارید، ولى به سوى بصره و كوفه مى‌رویم؛ چون طلحه در كوفه طرفدار و زبیر در بصره هوادار و همكار دارند. پس نظر همگى آن‌ها این شد كه به سوى بصره و كوفه بروند.پس عبد الله بن عامر، اموال و شترهاى فراوانى به آن‌ها دارد و با هفت نفر از اهل مكه و مدینه حركت كردند و با سایر مردمى كه به آن‌ها ملحق شدند، به سه هزار مردم رسیدند.وقتى خبر حركت آن‌ها به امیرمؤمنان علیه السلام رسید، سهل بن حنیف را امیر آن شهر كرد و خودش به سوى ذى قار حركت و در طول هشت شب به آن جا رسید و گروهى از مردم مدینه نیز همراه آن حضرت بودند.
تاریخ الطبری - ج 4 - ص 452 - چاپ دالمعارف مصر - 
اسکن کتاب = http://up6.ir/3WnR
حَدَّثَنِی أَحْمَدُ بْنُ زهیر ، قَالَ : حَدَّثَنَا أبی ، قَالَ : حَدَّثَنَا وهب بن جریر بن حازم ، قَالَ : سمعت أبی ، قَالَ : سمعت یونس بن یَزِیدَ الأیلی ، عَنِ الزُّهْرِیِّ ، قَالَ : ثُمَّ ظهرا ، یعنی : طَلْحَة وَالزُّبَیْر ، إِلَى مكة بعد قتل عُثْمَان رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ بأربعة أشهر ، وابن عَامِر بِهَا یجر الدُّنْیَا ، وقدم یعلى بن أُمَیَّة مَعَهُ بمال كثیر ، وزیادة عَلَى أربع مائة بعیر ، فاجتمعوا فِی بیت عَائِشَة رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا ، فأداروا الرأی ، فَقَالُوا : نسیر إِلَى علی فنقاتله.فَقَالَ بعضهم : لیس لكم طاقة بأهل الْمَدِینَة ، ولكنا نسیر حَتَّى ندخل الْبَصْرَة والكوفة ، ولطلحة بالكوفة شیعة وهوى ، وللزبیر بِالْبَصْرَةِ هوى ومعونة ، فاجتمع رأیهم عَلَى أن یسیروا إِلَى الْبَصْرَة وإلى الْكُوفَة ، فأعطاهم عَبْد اللَّهِ بن عَامِر مالا كثیرا وإبلا ، فخرجوا فِی سبع مائة رجل من أهل الْمَدِینَة ومكة ، ولحقهم الناس حَتَّى كَانُوا ثلاثة آلاف رجل ، فبلغ عَلِیًّا مسیرهم ، فأمر عَلَى الْمَدِینَة سَهْل بن حنیف الأَنْصَارِیّ ، وخرج فسار حَتَّى نزل ذا قار ، وَكَانَ مسیره إِلَیْهَا ثمان لیال ، وَمَعَهُ جماعة من أهل الْمَدِینَة.
________________________________
سند روایت :
راوی اول : أَحْمَدُ بْنُ زهیر (احمد ابی خثیمه) :
صاحب "التاریخ الكبیر" ، الكثیر الفائدة »
قال الخطیب : كان ثقة عالما متقنا حافظا بصیرا بأیام الناس ، راویة للأدب . أخذ علم الحدیث عن أحمد بن حنبل ، ویحیى بن معین - وذكره الدارقطنی ، لقال : ثقة مأمون .
http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?ids=12211
________________________________
راوی دوم : ابی خثیمه (پدر احمد بن زهیر) :
أبو خیثمة (خ، م، د، س، ق) راوی بخاری - مسلم -سنن ابی داود - سنن نسایی - سنن ابن ماجه
وثقه یحیى بن معین .
وقال أبو حاتم : صدوق .
وقال النسائی : ثقة مأمون .
وقال الحسین بن قهم : ثقة ثبت .
قال الحافظ أبو بكر الخطیب : كان ثقة ثبتا حافظا متقنا .
http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?ids=11997
________________________________
راوی سوم : وهب بن جریر :
وهب بن جریر(ع) ابن حازم بن زید بن عبد الله بن شجاع ، الحافظ الصدوق الإمام
وقال أبو محمد بن أبی حاتم : سألت أبی عنه ، فقال : صدوق ، وهو صالح الحدیث .
وقال النسائی وغیره : لیس به بأس .
روى عثمان بن سعید عن ابن معین : وهب بن جریر ثقة .
http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?ids=17282
________________________________
راوی چهارم : جریر بن حازم (پدر وهب بن جریر)
جریر بن حازم (ع) ابن زید بن عبد الله بن شجاع ، الإمام الحافظ الثقة
وقال عبد الرحمن بن مهدی : جریر أثبت عندی من قرة بن خالد
عثمان بن سعید ، عن یحیى : ثقة . وروى عباس ، عن یحیى : هو أحسن حدیثا من ابن أبی الأشهب ، وأسند . وقال العجلی : بصری ثقة . وقال أبو حاتم : صدوق ، صالح
وقال النسائی وغیره : لیس به بأس .
قال ابن عدی : جریر من أجلة أهل البصرة ورفعائهم ، . قال : وقد حدث عن جریر من الكبار : أیوب السختیانی ، واللیث بن سعد نسخة طویلة . قال : وهو من ثقات المسلمین
http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?ids=15627
_______________________________
راوی پنجم : یونس بن یَزِیدَ الأیلی :
یونس بن یزید (ع) ابن أبی النجاد، مشكان، الإمام، الثقة، المحدث
قال حنبل: سمعت أبا عبد الله یقول: ما أحد أعلم بحدیث الزهری من معمر إلا ما كان من یونس الأیلی
عباس عن ابن معین: أثبت الناس فی الزهری، مالك، ومعمر، ویونس،
وقال عثمان الدارمی: قلت لیحیى: یونس أحب إلیك أو عقیل؟ فقال: یونس ثقة،
وقال العجلی والنسائی: ثقة.
وقال یعقوب بن شیبة: صالح الحدیث، عالم بالزهری.
وقال أبو زرعة: لا بأس به.
وقال ابن خراش: صدوق
http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?ids=17423
______________________________
راوی اخر : الزهری :
از راویان صحیحین
وقال محمد بن سعد: كان الزهری ثقة، كثیر الحدیث والعلم والروایة، فقیها جامعا.
وقال عنه الإمام ابن حجر: الفقیه الحافظ المتفق على جلالته وإتقانه، ونعته الإمام الذهبی بــ: أحد الأعلام.
http://www.startimes.com/f.aspx?t=33791055

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: عايشهامير المومنيناثبات اينكه جنك عايشه با حضرت علي ع توسط منافقين نبود + سنداهل تسنن
[ دو شنبه 18 فروردين 1393 ] [ ] [ سرباز ولایت ]
[ ]